2013. június 4., kedd

Interaktív szavazás

2013. június 3.


Elutaztam a szigetről. Brendon és a lányok még maradtak.
(Az ott töltött időről még jön két sztori.)

Nekem már mehetnékem volt. Következő állomásom Siem Reap (Angkor).

Gyerekkoromban láttam egy képet Angkor misztikus városáról egy könyvben, ami a világ 7 csodáját mutatta be. Akkor még azt hittem, ilyen helyekre én sosem fogok eljutni.


Amikor 2 hónappal ezelőtt azt latolgattam, hogy Ázsiába vagy inkább Dél-Amerikába utazzak-e, Angkornak nagy szerepe volt a döntésben. Mondhatnám, az egész Délkelet-Ázsiai út Angkor miatt vált valóra. És mint a legjobb falatot a tortán, ezt hagytam a végére.


Érdekes lesz újra egyedül utazni. Gyakorlatilag április 25-e óta folyamatosan van útitársam. Bevallom, már vágyom picit a "szabadságra". Másokkal utazni nagyon jó, de kötöttségeket is jelent, ha az ember tekintettel akar lenni az útitárs igényeire is. És miért ne akarna ugyebár. Kompromisszum az evés helyszínének kiválasztásakor, szálláskereséskor, következő úticél összehangolása. Brendon még nálam is szűkösebb büdzsével utazik. Napi 2 dollárból él. Szolidaritásból és is lejjebb vittem a költségkeretemet, amíg vele voltam, így elég sokat spóroltam a két hét alatt. Viszont cserébe le is mondtam a színvonalas étkezésről. Valamit valamiért. 

Ha már pénzügyek. . .

A változatosság kedvéért a német bankkártyám döglött meg. Kivételesen a magyar kártyáim még működnek (csak el ne kiabáljam). Mondjuk, amíg nem tudom használni, legalább nem költöm el róla a pénzt : D


Ha a rendelkezésre álló kereteimet nézem (a német nélkül), akkor még van 2-3 hónapom olcsó országokban, aztán muszáj lesz dolgozni.

Angkor után Indonézia a cél.

Esetleg útbaejtem Malájziát (Kuala Lumpurt) és Szingapúrt is.

Mindkét ország nagyon drága, viszont ingyenes a vízum. És ha csak 1-2 napot maradok, belefér a keretbe.
A gond csak az, hogy Indonéziát Szumátrával akarom kezdeni és Szumátra északi része a legérdekesebb, és ott vannak az orangutánok is. Viszont ez a rész északabbra van, mint Kuala Lumpur. Tehát kerülő.




A következő napokban meg kell szülnöm az útitervet. 

Lehet, hogy valami olcsó repülővel kéne mennem? Vagy vonattal Bangkokból, aztán komppal? Jakartába mennek olcsó fapadosok. De onnan délre kéne mennem Bali felé, nem északra. Hmmm. És mi legyen Borneóval? Bali után a kis szigetek (Lombok, Gili, Flores, Komodo) már csak ugrásnyira vannak Szulavézitől, onnan Borneó biztos elérhető hajóval, és ha már ott vagyok a szigeten, nem kéne kihagyni a Brunei Szultánságot sem. Nem? Vagy folytassam az utat Indonézián belül Pápuáig? Baliról van filléres repjegy Ausztráliába. De Pápuáról hova mennék? Meg egyáltalán mi van ott, ami miatt meg kell néznem?

Ausztrália jó lenne pénzt keresni. A farmokon biztos adnak munkát, még ha a working holiday vízumhoz túlkoros vagyok is. Indonéziában is szívesen dolgoznék valami luxushotelben, csak azokat túl gyakran robbantják fel. Vagy menjek Új-Zélandra? Onnan a Cook-szigetek helyijáratnak számít.

Annnnnyi lehetőség van és minden választás egyben lemondás is.


Ha bárkinek van ötlete, javaslata, tegye közzé, vagy írja meg privátban.


Ezennel interaktívvá teszem a blogot. Szerintetek merre menjek?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése