2011. december 1., csütörtök

Mindjárt karácsony

Ezt onnan lehet tudni, hogy a Rockefeller Center előtti óriás karácsonyfát már felállitották, és New York lakossága lelkesen várja a hivatalos pillanatot, amikor mindenki számára világossá válik, hogy közeledik a karácsony. Ez pedig a Nagy Karácsonyfa kivilágitásának ceremóniája. November 30-a, este 7 óra.
Nekem ugyan programom van aznap este 7-től, de úgy döntök, 2 legyet ütök egy csapásra és kicsit késem a vacsiról, de megnézem a kivilágitást.

A legjobb helyszin a fa megtekintéséhez az 5. sugárúton a 49-ik és 50-ik utca közötti szakaszon van. A 47-ik utcánál érkeztem az 5-ik sugárúthoz. (1-es pont a térképen) Kisebb tumultus a zebra előtt. Mondhatni normális. Előretolakodtam és átkeltünk az úton. Fordulnék balra, az 50-ik utca irányába, de látom, hogy fémkerités halad mellettem. Jó, akkor kikerülöm jobbra. Ott is kordon. Mi a...? Visszafordulok. Fordulnék. De nem lehet. Nyomul a tömeg, rendőrök állnak az úttest mellett és nem engednek viszamenni. Azt mondják, haladjak a tömeggel és majd a kordon végén kijöhetek. Hogyaza...!!! Pont erre van időm. Hát jó, haladjunk a kordonnal. Tetvészkedik a tömeg, beszélgetnek, meg-megállnak, fényképezkednek, közben haladunk a kordon vége felé. 20 méter 5 perc alatt. Mozogjon már ez a vánnyadt banda! Kordon vége... lenne, ha nem lenne lezárva (rendőrökkel) és nem terelnének tovább, vissza a kereszteződés irányába. Hát jó, úgyis arra akartam menni, sodródom az árral, mást úgysem tehetek. Kereszteződés (20 méter újabb 5 perc alatt). Szuper. A kordon halad északra, én meg át akartam kelni az úton. De azt nem engedik. Jó, akkor majd a következő sarkon. Vánszorog a tömeg, üvöltenek a rendőrök, hogy haladjunk, ne trécseljenek, szedjék a lábukat. Persze mindenki baromira ráér, pont nem érdekli őket, hogy gyalogos dugót okoznak. Végre látom a következő sarkot. De... Neeeee mááááár! Ott is kordon. Még mindig nem birok átjutni a túloldalra. Most már nem érdekel a fa, csak hadd jussak ki innen. Dolgom lenne máshol. 48-ik utca sarok. Megkérdezem a rendőrt, mégis hol lehet innen kijutni. A 52-ik utcánál. Mi?!?! Az még 4 sarok. Majdnem 1 km. Ezzel a tempóval vagy egy óra. Na ne! Elkezdem kerülgetni a népet, néznek rám csúnyán (ne nézzé' vazze' mer' még le is csaplak! :D). Felrobbanok. A 49. és 50. utca között megakad a tömeg. Mi van már megint? Ja, itt a fa. Ugyan még nincs kivilágitva, de lefényképezem.



Túloldalra nézve látom, hogy ott is kordon mögött terelődik a nyáj, csak a másik irányba. Legalább igazságos a rendszer a jobb- és baloldaliakkal :D Na, haladjunk. Viszonylag gyorsan elverekszem magam az 52-ik utcáig. És.... Kordon halad jobbra. De bakker én át akarok kelni az úton!! Nincs mese, megyek jobbra. Nézem, hol lehet átmászni a kordonon. Rendőr rámszól, nem lehet. Kapják be, de télleg. Kanyar jobbra, vissszaterelés balra, és újra ott vagyok, ahol az előbb át akartam mászni, csak 5 cm-rel odébb, a kordon túloldalán. Állunk a zebra előtt. Lámpaváltás, áthalad a nép 10%-a. Tisztára mint az autós dugók. Várakozás, lámpaváltás, újabb 10-12 ember jut át a zöldön. Vki megpróbál a rendőr mellett elosonni. Példát statuálva visszaterelik a tömegbe. Együttérzek vele. Ez pillanatnyilag a legbarátságosabb érzelmem. Ha még egyszer meglök valaki, hasbakönyöklöm. Jussak már át és el innen, soha vissza!!! Végre a túloldalon vagyok! (2-es pont a térképen) Nem hiszem el, hogy itt is kordon van!!! De szerencsére az én kordonom végetér, csak a túloldaliak vannak bekeritve. Ők még nem tudják, hova tartanak...


És ez csak egy szerencsétlen fenyőfa kivilágitása. Képzelem, mi lehet itt Szilveszterkor. Az tuti, hogy messze elkerülöm a belvárost.


Másnap visszamentem éss lefotóztam azt a nyomorult fát.
Nem is olyan nagy szám :S


A karácsonyi dekorációk viszont érdekesek.


                   .                                







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése